نسخه آزمایشی
۶۱ بازدید
نهاد انقلابی جهاددانشگاهی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدامات شنیع اخیر در هتک حرمت به قرآن در برخی از کشورهای غربی، از رهبران دینی، مصلحان و روشنفکران جهان توحیدی، می‌خواهد با محکومیت این اقدام موهن و نفرت‌پراکنانه، مرزگذاری روشنی با عاملان آن اتخاذ نمایند و همبستگی اعتقادی و برادری ایمانی خود را با جهان اسلام ابراز نمایند و مانع از تفرقه و اختلاف میان امت ابراهیمی(علی نبینا و اله و علیه السلام) شوند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، این نهاد در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ»

قرآن، نشانه ابدی و راستین رسالت حقه رسول خاتم، حضرت محمد مصطفی(صلوات الله علیه و آله) و سند جاوید رستگاری، مشعل فروزان هدایت بشر در تمام اعصار و دوران است؛ کتابی که بشر را فارغ از هر تفاوت و تمایزی به اندیشه‌ای روشن و شیوه زیست خردمندانه دعوت می‌کند تا نوع بشر را از محبس طواغیت و سلاطین جهل و تاریکی به دنیای روشنایی و آگاهی رهنمون سازد. این کتاب، آیت و نشانه‌ای است از برای خردمندان تا با اندیشیدن در زلال معارف آن، چهره ناپاک مستکبرین و ظالمین جهان را رسوا کند و جهانی از روشنایی را فراروی انسان در بندشده سردمداران تاریکی ترسیم نماید.

اینک که چراغ علم بشر، نگاه او را از فراش فطرت به بام آسمان معطوف کرده، او را به دیباچه معرفت قرین ساخته و عطش آگاهی را در جان او برانگیخته، نورانیت این معجزه جاوید رسول خاتم(ص) بیش از هر زمان دیگر در جان جهان پراکنده شده و چهره نازیبای جهالت مدرن را رسوا ساخته است.

در چنین زمانه‌ای، اقدامات پلید گاه و بی‌گاه لشگریان جهل و تعصب در هتک حرمت به ساحت شریف نیّر اعظم(صلوات الله علیه و آله) و سند جاوید رسالت او، حبل الله المتین، نشانه‌ای روشن از کینه عمیق و بغض فروخفته‌شان است که نتیجه‌ای جز پراکندگی هر چه فزون‌تر عطر ‌روح‌بخش فرهنگ توحیدی در جهان نخواهد داشت.

آری، این وعده خداوندی است که «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ»؛ همان سنت صادق حضرت رب الکونین(جل و علا) که صراط مستقیم خود را به آفریدگانش می‌نمایاند و چهره کفر و نفاق را رسوا می‌گرداند که «وَمَا کَیْدُ الْکَافِرِینَ إِلَّا فِی ضَلَالٍ»
اینک وظیفه هر مسلمانی، دست‌بردن به ریسمان نجات و کلام روشنابخش و هدایت‌گر قرآن و متجلی ساختن فرهنگ تعالی‌بخش آن در حیات فردی و اجتماعی جوامع بشری است که همانا محکم‌ترین پاسخ به این اقدامات کور، شناخت وافی و عمل شایسته به معارف حیات‌بخش آیات نور این کلام ابدی است که «وَمَا جَعَلَهُ اللَّهُ إِلَّا بُشْرَىٰ لَکُمْ وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُکُمْ بِهِ ۗ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ»
مستکبرین جهانی بدانند که این‌گونه اقدامات موهن به هیچ روی، نمی‌تواند مسیر پرفروغ تمدن‌ نوین اسلامی را با وقفه و کندی مواجه سازد و این مهم به حول و قوه الهی، پرشتاب‌تر از گذشته و تؤام با فروریختن هیمنه پوشالی تمدن فاسد مادی‌گرای غربی، در حال تحقق است. طبعاً اقدامات دین‌ستیز و جنون‌آمیز با شعارهایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا نموده است.

نهاد انقلابی جهاددانشگاهی ضمن محکومیت اقدامات شنیع اخیر در هتک حرمت به قرآن در برخی از کشورهای غربی، از رهبران دینی، مصلحان و روشنفکران جهان توحیدی، می‌خواهد با محکومیت این اقدام موهن و نفرت‌پراکنانه، مرزگذاری روشنی با عاملان آن اتخاذ نمایند و همبستگی اعتقادی و برادری ایمانی خود را با جهان اسلام ابراز نمایند و مانع از تفرقه و اختلاف میان امت ابراهیمی(علی نبینا و اله و علیه السلام) شوند. این مسئولیت در حراست از میراث فرهنگ توحیدی متوجه آزادگان جهان است تا مانع از تداوم سیطره فرهنگ فاسد تمدن غربی بر جهان معاصر شوند.

 جهاددانشگاهی

بالا