نسخه آزمایشی
۳۷۲ بازدید

همت انجمن عملی دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک

بازدید دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک از شرکت ایرالکو

به گزارش حوزه فرهنگی مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک به همت انجمن عملی دانشجویان، به منظور ارتقاء سطح علمی دانشجویان اقدام به برگزاری برنامه بازدیدی در روز یکشنبه ۹۸/۱۰/۰۲ از شرکت ایرالکو شهر اراک نمود.

این شرکت که اولین تولید کننده شمش آلومینیوم در ایران و خاورمیانه می باشد، توسط سه شرکت ایرانی، آمریکایی و پاکستانی در سال ۱۳۴۶ تاسیس گردیده و در سال ۱۳۵۱ با دو خط تولید و ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال به بهره برداری رسیده است.

در این بازدید دانشجویان با نحوه فعالیت های تولیدی و کارکردهای این شرکت و قسمت های مختلف آن از جمله (انواع کارگاه ها، تولید آلومینیوم، واحد برش و بسته بندی، واحدهای پشتیبانی، واحد نگهداری و تعمیرات، واحد نگهداری و تاسیسات، امور انبارها، آزمایشگاه مرکزی و … ) آشنا شدند.
در ادامه این بازدید دانشجویان با نشستی که با مسئول خط تولید این شرکت داشتند با میزان تولید آلومینوم و اهداف استراتژیک صنعت آلومینیوم آشنا شدند.
مسئول خط تولید شرکت ایرالکو با اشاره به اهمیت بالای این شرکت در توسعه کشور اذعان داشت: آلومینیوم به علت ویژگی های منحصر به فرد و کاربرد فراوان در صنایع هوافضا، کشتی سازی، حمل و نقل، نظامی، ساختمان، تجهیزات الکتریکی و بسته بندی مواد غذایی در دنیا مورد توجه قرار گرفته و حتی آن را فلز قرن ۲۱ نامیده اند.

وی در پایان با بیان اینکه ارزش افزوده تولید آلومینیوم به لحاظ انرژی بر بودن آن زیاد بوده و توسعه صنایع آلومینیوم، جایگاه ویژه ای در اقتصاد و صنعت به خود اختصاص داده است؛ افزود: باتوجه به اهتمام جدی به صنعت آلومینیوم، گام های ارزشمندی در این راستا برداشته خواهد شد، زیرا افزایش صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت های شغلی جدید، در توسعه کشور این شرکت را حائز اهمیت قرار
می دهد.

 

بالا